Σήμερα είναι: Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου 2017
greek english turkish
AL FARO TRAVEL BOX BABY SHOP

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Στο πλευρό των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, που απεργούν, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης

Στο πλευρό των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, που απεργούν, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης

27-07-2017

Με αφορμή την σημερινή απεργία των εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης και Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αν. Μακεδονίας και Θράκης, κ. Ευάγγελος Λαμπάκης, εκφράζει τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη του στα δίκαια αιτήματά τους που αφορούν

  1. την ακύρωση των σχεδιασμών παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας
  2. την ανάθεση αρμοδιοτήτων στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για την ανάπτυξη και διαχείριση υποδομών και την ανάπτυξη της χώρας
  3. τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας.

Ιδιαίτερα τα δύο πρώτα αιτήματα που είναι και αλληλένδετα, όπως και το αίτημα της ΠΕΔ ΑΜΘ για ακύρωση της κατασκευής των νέων σταθμών διοδίων επί του αυτοκινητοδρόμου, αποτελούν πάγιες θέσεις τόσο του Δήμου Αλεξανδρούπολης όσο και των υπόλοιπων δήμων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ΑΜΘ μέσω των οποίων διέρχεται η Εγνατία οδός.

Τους λόγους της απεργιακής τους κινητοποίησης εξηγούν με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι της εταιρείας:

"Οι εργαζόμενοι στηρίζουμε τις αντιδράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων και των κοινωνιών της Βόρειας Ελλάδας ενάντια στην προβλεπόμενη από την πρόσφατη ΚΥΑ κατασκευή και λειτουργία πολλών νέων μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονές της. Με τις πρόσφατες εξελίξεις καθίσταται αντιληπτό πλέον απ’ όλους ότι τα προβλήματα προκύπτουν αποκλειστικά από τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού η οποία καταφανώς ακυρώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της.
Με την απεργία μας διεκδικούμε και απαιτούμε:

-Την άμεση έναρξη υλοποίησης του ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, με φορέα υλοποίησης την «Εγνατία Οδός Α.Ε.¨".

-Τη διατήρηση του κόστους των διοδίων της Εγνατίας Οδού στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, το οποίο ανταποκρίνεται και επαρκεί για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, με τους υφιστάμενους σταθμούς διοδίων. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στον σχεδιαζόμενο υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων στα 7 λεπτά που γίνεται με αποκλειστικό κριτήριο την αύξηση της ελκυστικότητας της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

-Από την κυβέρνηση, τα κόμματα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Β. Ελλάδας να μελετήσουν τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα που έχουν ήδη δημοσιευθεί και να συναινέσουν σε μια ενιαία πρόταση για τη δημόσια διαχείριση της Εγνατίας Οδού με κριτήρια τη διατήρηση του αναπτυξιακού της χαρακτήρα παράλληλα με την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης και ασφάλειας της κυκλοφορίας.

-Την άμεση κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και την άμεση εκτέλεση των εργασιών «βαριάς» συντήρησης οδοστρωμάτων που απαιτούνται σε επιμέρους τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Η διαρκής αναβολή τους, ώστε να υλοποιηθούν στο πλαίσιο της παραχώρησης, θέτει σοβαρότατους κινδύνους υποβάθμισης της παρεχόμενης ασφάλειας της οδού.

-Από τη διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να σταματήσει επιτέλους να απασχολείται αποκλειστικά με τους σκοπούς της παραχώρησης, να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα της εταιρίας και να εργαστεί με σοβαρότητα για την ολοκλήρωση του έργου της και στην κατεύθυνση της ανάπτυξής της.

-Από τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών την άμεση υλοποίηση των πρόσφατων δεσμεύσεών του αναφορικά με την αξιοποίηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για την κατασκευή και διαχείριση έργων υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα.

Παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου σχεδόν του ήδη κατασκευασμένου στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας μήκους 1.000 χλμ, γιατί είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, θα ωφελήσει μόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων.

Οι υπό παραχώρηση οδικές υποδομές της Εγνατίας Οδού έχουν χρηματοδοτηθεί πλήρως, είναι ήδη κατασκευασμένες και δεν υφίσταται ουδεμία τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησής τους με οικονομικούς ή/και τεχνικούς όρους».