Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Ο αγωγός αυτός θα είναι για να ανακουφίσει τα τουρκικά στενά σε σχέση με την μεταφορά αργού πετρελαίου από τη λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας στη Μεσόγειο Θάλασσα
Ο αγωγός αυτός θα είναι για να ανακουφίσει τα τουρκικά στενά σε σχέση με την μεταφορά αργού πετρελαίου από τη λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας στη Μεσόγειο Θάλασσα

Βουλγαρία: Το μόνο "εμπόδιο" για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.

05-06-2015

Μια δεύτερη ευκαιρία δίνεται στην υλοποίηση του έργου του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Οι Ρώσοι με τη βοήθεια της ελληνικής κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και εταίρων από το Καζακστάν και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι έτοιμοι να ενεργοποιήσουν το έργο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Ωστόσο, εμπόδιο (το μαναδικό) στην όλη επιχείρηση στέκεται η ανησυχία της Βουλγαρίας, η οποία επικαλέιται περιβαλλοντικούς λόγους για τη μη κατασκευή του.

Ο προβλεπόμενος αγωγός, που θα μπορούσε να αποτρέψει την εξαγωγή πετρελαίου από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας μέσα από τα τουρκικά στενά, είναι το αντίπαλο σχήμα της επένδυσης που ακούσει στο τρίπτυχο Οδησσός-Μπρόντι-Πλοκ.

Ο επικεφαλής της ρωσικής εταιρίας Transneft, Νικολάι Τοκάρεφ, δήλωσε πρόσφατα στο πρακτορείο Ria Novosti ότι το έργο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, μετά από μια σειρά από μεταβατικά προβλήματα, αναμένεται να λάβει μια δεύτερη ευκαιρία υλοποίησης.

Ο αγωγός αυτός θα είναι για να ανακουφίσει τα τουρκικά στενά σε σχέση με την μεταφορά αργού πετρελαίου από τη λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας στη Μεσόγειο Θάλασσα. Σε αυτό το πλαίσιο σημειώνεται ότι μέσω του Βοσπόρου ετησίως ρέουν 140 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου, 4.000.000 τόνοι υγροποιημένου φυσικού αερίου και 3.000.000 τόνοι χημικών ουσιών, δίπλα από την Κωνσταντινούπολη των 13 εκατομμυρίων κατοίκων.

Η κατασκευή του αγωγού, που στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα έργο με τεράστια γεωπολιτική σημασία, εξουδετερώνεται μέχρι στιγμής από την στάση των Βουλγάρων.

Είναι ενδιαφέρον ότι, η επένδυση αυτή έχει μεγάλη σημασία όχι μόνο για το τερματικό σταθμό ρωσικού αργού στο Νοβοροσίσκ, που αποτελεί μεταξύ άλλων το κέντρο διανομής των κοιτασμάτων της περιοχής της Κασπίας (Ρωσία, Καζακστάν, Τουρκμενιστάν, Αζερμπαϊτζάν), αλλά και για την πολωνική συμμετοχή στα ενεργειακά έργα στην περιοχή.

Η υλοποίηση του έργου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη μπορεί να δώσει στους Ρώσους ένα διπλό μέρισμα – ανεξάρτητες εξαγωγές πετρελαίου σε σχέση με τα τουρκικά στενά, καθώς και θα εξουδετερώνει μια ανταγωνιστική επένδυση που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την ηγεμονία της Ρωσίας στον τομέα του πετρελαίου στην Κεντρική Ευρώπη.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Transneft, η Rosneft και Gazprom Neft προγραμματίζουν να ελέγχουν τον αγωγό στο έδαφος της Βουλγαρίας και της Ελλάδας, μέσω της ίδρυσης κοινοπραξιών με τους ξένους συνεργάτες τους.

Η ρωσική πλευρά έχει ήδη γνωμοδοτήσει τις προθέσεις της με τη νέα ελληνική κυβέρνηση, με τη βοήθεια της αντιπροσωπείας του Καζακστάν, η οποία ενδιαφέρεται για την εξαγωγή πετρελαίου μέσω της προτεινόμενης υποδομής.

Στις διαπραγματεύσεις συμμετείχε επίσης και η αμερικανική Chevron, η οποία εξάγει το αργό πετρέλαιο μέσω του Νοβοροσίσκ.

Οι Αμερικανοί υποσχέθηκαν να «επηρεάσουν τη στάση της Σόφιας» ώστε να επιταχυνθεί η κατασκευή του έργου αυτού.

Πηγή: Ελεύθερη Θράκη