Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
EMY ΜΟΝΩΣΕΙΣ

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι στα τρία λεπτά περίπου και μετά την παραχώρηση προβλέπεται να φτάσει στα εξίμισι.
Το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι στα τρία λεπτά περίπου και μετά την παραχώρηση προβλέπεται να φτάσει στα εξίμισι.

Διπλασιάζονται τα διόδια, παίρνουν τέλος τα «ελευθέρας»

09-09-2021

Ο διπλασιασμός των διοδίων αλλά και η διακοπή δωρεάν διελεύσεων που ισχύει σήμερα για πολλές κατηγορίες θα είναι οι άμεσες συνέπειες από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην ΤΕΡΝΑ.

Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους τοπικούς χρήστες (Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρος) που είναι σήμερα σε ισχύ.

Επίσης, η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους ανέργους όπως είναι σήμερα σε ισχύ.

Η τεράστια αύξηση στα προβλεπόμενα έσοδα (11,35 δισ.€) από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού, όπως προκύπτει από το χρηματοοικονομικό μοντέλο του παραχωρησιούχου που ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, οφείλεται αποκλειστικά στην υπέρογκη αύξηση του κόστους διοδίων που θα πληρώνουν οι χρήστες της Εγνατίας Οδού.

Ενδεικτικό είναι ότι το κόστος των διοδίων για ένα ΙΧ αυτοκίνητο σε όλο το μήκος της Εγνατίας ανέρχεται σήμερα στα 38,4 ευρώ. Μετά την παραχώρηση το κόστος θα φτάνει στα 85,5 ευρώ.

Σημειώνεται ότι σήμερα το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι στα τρία λεπτά περίπου και μετά την παραχώρηση προβλέπεται να φτάσει στα εξίμισι.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου Νατάσα Γκαρά έγραψε σχετικά με το θέμα: 

"Έγκλημα εις βάρος της Β. Ελλάδας- Υπερδιπλασιασμός διοδίων για τους χρήστες της Εγνατίας Οδού- Κατάργηση απαλλαγών
Μία ακόμα λεόντεια σύμβαση υπέγραψε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προς όφελος ιδιώτη. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση ανακήρυξε την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis προτιμητέο ανάδοχο για την παραχώρηση της Εγνατίας για 35 χρόνια.
Έτσι, παραχωρούνται στον ιδιώτη αντί πινακίου φακής:
Το 40% κατασκευασμένων αυτοκινητόδρομων της χώρας
110 χλμ. σηράγγων, 50 χλμ. γεφυρών
Όλες οι υπεραστικές μεταφορές της βόρειας Ελλάδας και οι συνοριακές συνδέσεις με γειτονικά κράτη
Χρηματοδότηση κατασκευής: εθνικοί πόροι (μέσω δανεισμού) και προγράμματα ΕΕ
Με τη λεόντειο σύμβαση προκύπτει:

Απώλεια εξασφαλισμένων ετήσιων κερδών από το δημόσιο 90 έως 235 εκατ. ευρώ (αναλόγως του ύψους των διοδίων) για 35 έτη και αντ' αυτού εφάπαξ είσπραξη 1,49 δισ. ευρώ και 24 εκατ. ευρώ το έτος.
Υπερδιπλασιασμός κόστους διοδίων για τους χρήστες (από 3 στα 6,5 λεπτά/χλμ.).
Κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τοπικούς χρήστες και άνεργους.
Ανάληψη από το δημόσιο των σημαντικών ρίσκων (γεωτεχνικά, πανδημίες, οικονομικές κρίσεις) με επιπλέον αποζημιώσεις στον παραχωρησιούχο.
Απαγόρευση ανάπτυξης νέων αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας (π.χ. Θεσσαλονίκη – Εδεσσα, Πατρίδα – Σκύδρα κ.ά.) ως ανταγωνιστικών έργων στην παραχώρηση.
Αντί για τις διθυραμβικές δηλώσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, οι πολίτες περιμένουν απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα που τίθενται για την επόμενη μέρα!"