Σήμερα είναι: Σάββατο, 29 Φεβρουαρίου 2020
greek english turkish
KOYKORAVAS ΙΚΤΕΟ AL FARO

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Φορτηγά με… πειραγμένους ταχογράφους κινούνται στους δρόμους του Έβρου

Φορτηγά με… πειραγμένους ταχογράφους κινούνται στους δρόμους του Έβρου

22-01-2020

Δεν είναι λίγα τα μεγάλα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία κυκλοφορούν στον Έβρο είτε με αλλοιωμένους ταχογράφους, είτε με συστήματα που δεν λειτουργούν σωστά.

Γεγονός το οποίο, ειδικά στην πρώτη περίπτωση, συνεπάγεται διάφορους κινδύνους, όταν τα «πειραγμένα» οχήματα βρίσκονται σε κίνηση, τόσο για τους δικούς τους επιβάτες, όσο και για τους υπόλοιπους ταξιδιώτες.

Σε ελέγχους που διενήργησαν οι Αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας Ορεστιάδας και της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ορεστιάδας κατά το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Δεκέμβριος του 2019, βεβαιώθηκαν συνολικά 490 παραβάσεις των διατάξεων για τους ταχογράφους και επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές ποινές σε βάρος των οδηγών και των ιδιοκτητών των οχημάτων.

Κατά τη διάρκεια των εμπεριστατωμένων ελέγχων εντοπίσθηκαν δεκατέσσερα (14) φορτηγά (12 με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας και 2 με ημεδαπές πινακίδες κυκλοφορίας) που διέθεταν μηχανισμούς επέμβασης στην ορθή καταγραφή των δεδομένων από τον ταχογράφο του οχήματος αναφορικά με την δραστηριότητά του (ώρες οδήγησης και ανάπαυσης, ταχύτητα του οχήματος και διανυθέντα χιλιόμετρα), ενώ κατόπιν επιστάμενης μελέτης των φύλλων καταγραφής του ταχογράφου διαπιστώθηκε η μη αποτύπωση σε αυτά των πραγματικών ωρών εργασίας του οδηγού, της ταχύτητας του οχήματος και των διανυθέντων χιλιομέτρων.

Κατά συνέπεια, με τις εν λόγω παρεμβάσεις επηρεαζόταν αρνητικά όχι μόνο η ασφαλής οδήγηση των παραπάνω φορτηγών, αλλά και η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.

Τα συγκεκριμένα φορτηγά μεταφέρθηκαν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, όπου επιβλήθηκε η ακινητοποίηση τους μέχρι αποκατάστασης της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου.
Επιπλέον, εντοπίσθηκαν (11) οχήματα (8 με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας και 3 με ημεδαπές πινακίδες κυκλοφορίας), οι οδηγοί των οποίων έκαναν χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου άλλου ατόμου.

Επίσης, σε άλλες δύο (2) περιπτώσεις εντοπίσθηκαν οδηγοί φορτηγών (αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας) που δεν έκαναν χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου.

Τέλος, διαπιστώθηκε ότι ο οδηγός ενός (1) φορτηγού (αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας) διέθετε δύο ψηφιακές κάρτες ταχογράφου, οι οποίες είχαν εκδοθεί από δύο διαφορετικές χώρες.