Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
BAROLO

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Έπιασε τόπο η διαμαρτυρία των κατοίκων της Νέας Βύσσας για τον ΕΝΦΙΑ.
Έπιασε τόπο η διαμαρτυρία των κατοίκων της Νέας Βύσσας για τον ΕΝΦΙΑ.

Η Νέα Βύσσα δικαιώθηκε για το θέμα του ΕΝΦΙΑ

29-09-2025

Με ανακοίνωση του ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και βουλευτής Έβρου, Χρήστος Δερμεντζόπουλος, έκανε γνωστό ότι το αίτημα των κατοίκων της Νέας Βύσσας να ενταχθούν και αυτοι στις ρυθμίσεις για τον ΕΝΦΙΑ, έγινε δεκτό. Έτσι από το 2026 θα ισχύσει μείωση κατά 50% και από το 2027 θα καταργηθεί εντελώς.

Όπως σημειώνει ο κύριος Δερμεντζόπουλος, "με την απόφαση αυτή αναγνωρίζεται η ανάγκη στήριξης μιας περιοχής του Έβρου" και ευχαριστεί για την αναταπόκριση τον Πρωθυπουργό και την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών.

Υπενθυμίζουμε ότι η Νέα Βύσσα ήταν ο μόνος οικισμός του Έβρου που αποκλείστηκε από το νέο μέτρο για τον ΕΝΦΙΑ, λόγω πληθυσμιακών κριτηρίων. Οι κάτοικοι όμως αντέδρασαν, τονίζοντας ότι τα στοιχεία της απογραφής του 2021 είχαν αλλάξει και τώρα αδικούνται.

ΤΣΟΥΛΚΑΝΑΚΗΣ

Μετά από ανοιχτή συγκέντρωση που πραγαμτοποιήθηκε στη Νέα Βύσσα, συντάχθηκε επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, με κοινοποίηση στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τους βουλευτές του Έβρου. Τελικά φαίνεται ότι η αντίδρασή τους έπιασε τόπο.

Ολόκληρη η επιστολή των κατοίκων της Νέας Βύσσας, έχει ως εξής:

"Η εξαγγελία του πρωθυπουργού από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ σε όλους τους οικισμούς της χώρας μέχρι 1.500 κατοίκους, εξαιρεί άδικα τη Νέα Βύσσα, γιατί σύμφωνα με την απογραφή του 2021 και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι κάτοικοι της φτάνουν τα 1.679 άτομα!

Τα πληθυσμιακά αυτά δεδομένα δεν υφίστανται πλέον και ο πληθυσμός της Νέας Βύσσας έχει συρρικνωθεί σημαντικά. Συνυπολογίζοντας την γεωγραφική θέση της Νέας Βύσσας και το ότι οι νέοι μας φεύγοντας για σπουδές, δεν επιστρέφουν.

Ως θεσμικοί και συλλογικοί φορείς της Νέας Βύσσας, μαζί με τους κατοίκους, βιώνουμε καθημερινά τη δραματική μείωση του πληθυσμού και γι’ αυτό, συνυπογράψαμε ένα μνημόνιο με το οποίο σας ζητούμε, μέσω τροπολογίας, να εξαιρεθούν από τις σχετικές ρυθμίσεις τα παραμεθόρια χωριά του Έβρου και της επικράτειας με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, στα οποία εντάσσεται και η Νέα Βύσσα.

Τα επιχειρήματα είναι ακλόνητα και δεν αμφισβητούνται:

1.Οι θάνατοι τα τελευταία τέσσερα χρόνια ξεπερνούν τους 200 και οι μηδενικές γεννήσεις διαμορφώνουν μια ζοφερή δημογραφική και πληθυσμιακή κατάσταση και η αιμορραγία είναι συνεχής και μη αναστρέψιμη.

2.Το 2021 υπήρχε το 503 Ειδικό Τάγμα Προκαλύψεως (ΕΤΠ) που είχε συμπεριληφθεί και καταγραφεί στην απογραφή.

3.Είχαν προσμετρηθεί και πολλοί εργάτες και εργάτριες γης που εργάζονταν στο χωριό.

4.Μέσω του Μνημονίου, το οποίο συνυπογράφουμε όλοι οι κάτοικοι της Νέας Βύσσας, αποστέλλουμε ένα ισχυρό μήνυμα σχετικά με την αλήθεια των αριθμών και την πραγματικότητα που βιώνουμε στην ελληνοτουρκική μεθοριακή γραμμή, στα μοναδικά χερσαία σύνορα Ελλάδας και Τουρκίας.

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Τόσο από εσάς όσο και το οικονομικό σας επιτελείο σας, ζητούμε να προβείτε στην οφειλόμενη και δίκαιη διόρθωση και την αποκατάσταση του πληγωμένου περί δικαίου κοινού αισθήματος των κατοίκων της Νέας Βύσσας.

Οι κάτοικοι και οι φορείς της Νέας Βύσσας δεν ζητάμε μια χαριστική αντιμετώπιση αλλά μια πραγματική δικαίωση. Διεκδικούμε την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στη Νέα Βύσσα. Δεν απαιτούμε καμμιά ειδική μεταχείριση σε βάρος κανενός.

Η δικαίωση μας είναι μονόδρομος και μια λογική αναγκαιότητα στο πνεύμα των καιρών και των μηνυμάτων της Έβρος Μετά εποχής μας."