Σήμερα είναι: Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2021
greek english turkish
ΚΡΟΝΟΣ ΙΚΤΕΟ Δερέμπεης μικρό

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Τα αιτήματα των γονέων προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ.

Τα αιτήματα των γονέων προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ.

05-11-2015

Τη Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Π. Κεραμάρη, με το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ανατ. Μακεδονίας – Θράκης και το ΔΣ της Ένωσης Γονέων Κηδεμόνων του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν προβλήματα που απασχολούν την εκπαίδευση της Περιφέρειας, τόσο συνολικά όσο και ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η Ομοσπονδία στη διάθεσή της. Τέθηκαν ζητήματα στη βάση των αποφάσεων και των θέσεων της Ομοσπονδίας και του γονεϊκού κινήματος γενικότερα, ζητήματα σοβαρά που αφορούν στη λειτουργία των σχολείων Α΄ βαθμιας και Β΄ βαθμιας με κυρίαρχα αυτά των κενών των εκπαιδευτικών, της μείωσης των λειτουργικών δαπανών , του κτιριακού, των ειδικών σχολείων, των μουσικών , της παράλληλης στήριξης, της ενισχυτικής.

Τέλος επιδόθηκε στον Περιφερειακό Διευθυντή το εξής υπόμνημα με τα αιτήματα :

"Τα σχολεία άνοιξαν σχεδόν 2 μήνες τώρα όμως η κατάσταση στην εκπαίδευση παραμένει τραγική. Στα χρόνια προβλήματα συσσωρεύονται και νέα που επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο τις συνθήκες της παρεχόμενης μόρφωσης. Τα προβλήματα χρονίζουν με ευθύνη της πολιτικής των κυβερνήσεων, που εφαρμόζονται εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην εκπαίδευση.

Τα κενά σε εκπαιδευτικούς παραμένουν και οι αόριστες δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας διαμορφώνουν αδιέξοδο καθώς οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται με το σταγονόμετρο. Έτσι χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, πολλά σχολεία υπολειτουργούν και οι υποστηρικτικές δομές (ειδικά σχολεία, τμήματα ολοήμερα και ένταξης, παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία) είναι ανύπαρκτες και φέρνουν σε απόγνωση χιλιάδες οικογένειες.

Οι σχολικές επιτροπές ασφυκτιούν αφού δεν έχουν καταβληθεί ακόμη η 3η και 4η δόση της επιχορήγησης ενώ για φέτος οι λειτουργικές δαπάνες μειώνονται κατά 10%, όπως και ο μισθός των συμβασιούχων καθαριστριών. Παραμένουν άλυτα τα ζητήματα στέγασης καθώς και συντήρησης κτιρίων, που κάποια τα καθιστούν επικίνδυνα και ακατάλληλα. Η αύξηση του ΦΠΑ στα φροντιστήρια μαζί με τις προκλητικές δηλώσεις για «πενταροδεκάρες» δεν μπορούν να κρύψουν ότι οι οικογένειες φορτώνονται ένα ακόμη φορτίο. Στην Ειδική Αγωγή επικρατεί καθεστώς πλήρους ανεπάρκειας και απαξίωσης, με χιλιάδες παιδιά να μένουν εκτός μονάδων, λόγω τεράστιων κενών σε ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Οι δυσκολίες όμως για τους μαθητές δεν έχουν τελειωμό: με αιφνιδιαστική απόφαση το Υπουργείο Παιδείας (2149/7/10/2015) άλλαξε την διδακτέα ύλη των μαθημάτων ΑΟΘ και ΑΟΔΕ του τομέα Οικονομίας Διοίκησης στα ΕΠΑΛ, χωρίς απ’ ό,τι φαίνεται, να λαμβάνει καθόλου υπόψη της την προγενέστερη μαθησιακή υποδομή των μαθητών και την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι ξεκάθαρο, για όποιον δε θέλει να κρυφτεί πίσω από το δάκτυλό του, ότι με την συγκεκριμένη απόφαση μοναδική επιδίωξη είναι να οδηγήσουν τους μαθητές μακριά από αυτή την ειδικότητα, με απώτερο σκοπό την πλήρη κατάργησή της.

Επίσης με εγκύκλιο του υπουργείου οι μαθητές των ΕΠΑΛ καλούνται να αγοράσουν τα βιβλία των ξένων γλωσσών γενικεύοντας έτσι την λαθεμένη πρακτική που ισχύει χρόνια τώρα σε Λύκεια ίσως και σε Γυμνάσια.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΕΙ ΟΥΤΕ ΥΠΟΜΟΝΗ ΟΥΤΕ ΑΝΑΜΟΝΗ

Εμείς οι γονείς εξαντλήσαμε την κατανόηση και την υπομονή μας. Κουραστήκαμε να πληρώνουμε από την τσέπη μας την «δημόσια» εκπαίδευση, κουραστήκαμε να σηκώνουμε ανταποδοτικά την ευθύνη της μόρφωσης των παιδιών μας σ’ ένα κράτος που διαρκώς αποποιείται τις ευθύνες του και τις μεταθέτει στους Δήμους, σε χορηγούς, σε ΜΚΟ κλπ. Δεν ανεχόμαστε πια τις ελλείψεις των αυτονόητων αναγκών των σχολείων και των μαθητών. Η δημόσια δωρεάν Παιδεία για να είναι «προτεραιότητα» στην πράξη και όχι στα λόγια απαιτεί λύσεις ΤΩΡΑ. Το μορφωτικό δικαίωμα δεν μπορεί να θυσιάζεται στη δημοσιονομική προσαρμογή και στην ανάκαμψη για λογαριασμό του κεφαλαίου. Διεκδικούμε χωρίς συμβιβασμούς την, ως όρο για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, ως δικαίωμα όλων και ως στοιχείο πραγματικής κοινωνικής προόδου.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

● Άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς.

● Άμεση έκτακτη οικονομική επιχορήγηση όλων των σχολικών μονάδων. Να αποσταλεί η 3η δόση για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.

● 20 μαθητές ανά τμήμα στο δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο.

● Χωρισμό τμημάτων όπου υπάρχουν χώροι (όχι μόνο στα τμήματα που υπερβαίνουν τα 28 παιδιά)

● Μείωση του αριθμού των μαθητών του τμήματος (-3) όπου υπάρχει διάγνωση από τον κρατικό διαγνωστικό φορέα.

● Άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης και Τμημάτων Ένταξης.

● Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ώστε να λειτουργούν τα ολοήμερα τμήματα των δημοτικών σχολείων.

● Άμεση, γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

● Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζόμενων (εκπαιδευτικού, ειδικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και προϋποθέσει. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού.

● Διαγραφή των χρεών των Σχολικών Επιτροπών προς τις πρώην ΔΕΚΟ. Αποκλειστικά δωρεάν ρεύμα, πετρέλαιο, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.

● Απαλλαγή από τον ΦΠΑ για τις Σχολικές Επιτροπές. Κατάργηση του ΦΠΑ για τα φροντιστήρια.

● Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

● Δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από τον φορέα ασφάλισής του. Να εξασφαλιστούν κινητές μονάδες υγείας, για τον εμβολιασμό όλων των μαθητών και την τα πιστοποιητικά υγείας.

● Να εξασφαλιστεί κονδύλι για την παροχή ενός γεύματος με ευθύνη του κράτους σε όλους τους μαθητές.

● Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών, των εκπαιδευτικών ή των Συλλόγων Γονέων για κάλυψη λειτουργικών εξόδων. Κάλυψη των εκπαιδευτικών εκδρομών από τις σχολικές επιτροπές."