Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
EMY ΜΟΝΩΣΕΙΣ

Κάτι τρέχει στην Ελλάδα

Η επικείμενη κατασκευή του Διαδριατικού αγωγού φυσικού αερίου TAP & οι διαδικασίες που εντείνονται

Η επικείμενη κατασκευή του Διαδριατικού αγωγού φυσικού αερίου TAP & οι διαδικασίες που εντείνονται

21-02-2016

Η χώρα μας μέσα στους επόμενους μήνες, θα φιλοξενήσει την κατασκευή του ελληνικού τμήματος ενός μεγάλου έργου υποδομής, του Διαδριατικού αγωγού φυσικού αερίου TAP στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στις τρεις Περιφέρειες Δυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.

Ο αγωγός θα ξεκινάει από τους Κήπους κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα καταλήγει στα σύνορα με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής. Η συνολική διαδρομή του TAP θα έχει μήκος 878 χλμ. με μεγαλύτερο σε μήκος το ελληνικό τμήμα (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 215 χλμ., Αδριατική Θάλασσα 105 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).

Η Κοινοπραξία του TAP αποτελείται από ηγετικές εταιρείες στον τομέα της ενέργειας: SOCAR, Snam, BP, Fluxys, Enagás και Axpo που διαθέτουν τεράστια εμπειρία στην υλοποίηση σύνθετων διεθνών έργων.

Για την κατασκευή του έργου, έχει εκπονηθεί Ενιαία Μελέτη Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων με στόχο να υποδείξει μεθόδους, διαδικασίες και πρακτικές καλής εκτέλεσης τις οποίες θα θα συμμορφώνονται και οι Ανάδοχοι, έτσι ώστε να διασφαλίζονται οι αρχές ασφάλειας και υγείας που ακολουθεί ο TAP.

Το έργο πληροί τις υψηλότερες προδιαγραφές και για την υλοποίησή του θα αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες υποδομές που θα αναβαθμιστούν προκειμένου να εξυπηρετήσουν την κατασκευή που θα λάβει χώρα σε 8 κύρια εργοτάξια κατά μήκος της όδευσης του αγωγού, σε επιπρόσθετα που ενδεχομένως να χρειαστεί δημιουργηθούν, αλλά και σε βοηθητικές εγκαταστάσεις όπως είναι οι χώροι αποθήκευσης και ανεφοδιασμού.

Το κατασκευαστικό υλικό όπως πχ. οι σωλήνες μεγάλης διαμέτρου, βάσει της ΜΠΚΕ θα πρέπει να μεταφερθεί με συγκεκριμένο τρόπο από τα εργοστάσια παραγωγής και να αποθηκευτεί σε σημεία που θα είναι εύκολη η πρόσβαση και άμεσος ο ανεφοδιασμός, χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερη όχληση στην περιοχή (πχ. κυκλοφοριακή συμφόρηση). Επειδή λοιπόν, θα υπάρξει μεγάλη μεταφορική δραστηριότητα, γι’ αυτό το λόγο η ΜΠΚΕ αναφέρει ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί κοντά στα κύρια λιμάνια της περιοχής μία ενδιάμεση αποθήκη με την κατάλληλη αποθηκευτική δυνατότητα για να παρέχεται δυνατότητα φύλαξης σωλήνων σε περίπτωση καθυστερήσεων στη κατασκευής.

Ο ΤΑΡ θα αναλάβει να αναβαθμίσει και το υπάρχον οδικό δίκτυο για την κατασκευή του έργου. Η κύρια αποθήκη θα χρησιμοποιηθεί μόνο για αποθήκευση και όχι για άλλες εργασίες όπως κάμψη των σωλήνων, μόνωση ή κοπή.

Για τις ακριβείς τοποθεσίες αποθήκευσης και ανεφοδιασμού που αφορούν σε λιμάνια και άλλες περιοχές και προκύπτουν από ένα συνδυασμό παραγόντων (συντονισμός εργασιών, πρόσβαση, χωρητικότητα) έχουν γίνει κάποιες προτάσεις από ειδικούς που αναμένεται να οριστικοποιηθούν σύντομα ενόψει της κατασκευής.

Όλες οι εργασίες είναι μελετημένες με γνώμονα την ασφάλεια εργαζομένων και κατοίκων, το σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες και το περιβάλλον που επηρεάζονται και με τις καλύτερες πρακτικές για την έγκαιρη παράδοση του έργου. Για οποιαδήποτε κατασκευαστική απόφαση έχει προηγηθεί επισταμένη έρευνα από εξειδικευμένους επιστήμονες προκειμένου να διασφαλιστεί η σωστή διεκπεραίωση του έργου σε όλα τα επίπεδα.

Το έργο ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς και αναμένεται να φέρει στη Βόρεια Ελλάδα αναρίθμητα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη.