Ε - ΑΤΡΙΚΑ

 Φίλος ή εχθρός των παιδιών το άγχος στις Πανελλήνιες
Φίλος ή εχθρός των παιδιών το άγχος στις Πανελλήνιες

Άγχος στις Πανελλήνιες: Φίλος ή εχθρός των παιδιών;

06-05-2017

Όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με κάποια συγκινησιακή κατάσταση το σώμα μας απαντά με το άγχος. Ως ένα βαθμό το άγχος είναι δημιουργικό, κινητήριο και είναι αναμενόμενο σε περιστάσεις όπως οι εξετάσεις. Όταν όμως συνεχίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχές ύπνου, στομαχικούς πόνους, πονοκεφάλους, κούραση κ.α..

Εμείς ρωτήσαμε την Ψυχαλόγο - Ψυχοθεραπεύτρια Ταρτανή Εβελίνα που δραστηριοποιείται στην Αλεξανδρούπολη, να δώσει συμβουλές σε όλους τους υποψήφιους πανελλήνιων εξετάσεων αλλά και στο γύρω περιβάλλον τους, για το πως να διαχειριστούν το άγχος.

Όσον αφορά το άγχος των πανελληνίων, εκεί ο σημαντικότερος εχθρός των μαθητών είναι η κυριαρχούσα αντίληψη, πως οι πανελλήνιες είναι καθοριστικό γεγονός στη ζωής τους. Με αποτέλεσμα αυτό να γίνεται αντιληπτό ως απειλητικό γεγονός και να γεννά υπέρμετρο άγχος.

Η αλήθεια είναι όμως πως πρόκειται για μια διαδικασία για την οποία προετοιμαζόμαστε πολλά χρόνια, διαρκεί κάποιες μέρες και μας δίνει κάποιες επιλογές , ΚΑΠΟΙΕΣ όχι τις μόνες. Μη ξεχνάμε, πως ένα πτυχίο μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματική αποκατάσταση, μπορεί όμως και όχι.

- Τι προτείνετε κ. Ταρτανή να κάνουν οι υποψήφιοι πριν τις εξετάσεις; 

Καλό είναι, πριν τις εξετάσεις να έχουμε κατά νου τα παρακάτω:

  • Η σωματική άσκηση μας βοηθά να μένουμε σε εγρήγορση
  • Δε συζητάμε με άλλους τι κάνανε, τι διαβάσανε, πώς τα πήγανε. Κρατάμε το ενδιαφέρον και την ενέργεια μας εστιασμένα μόνο σε μας
  • Να διαβάζετε αμέσως πριν και μετά τον ύπνο όταν χρειάζεται κάτι απομνημόνευση, επιτυγχάνεται ευκολότερα
  • Οργανωθείτε ευέλικτα. Να ακολουθείτε τα χρονοδιαγράμματα που βάζετε αλλά να ακούτε και τις αντοχές σας, δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες οπότε αν κάποια στιγμή νιώσετε ότι δε θέλετε ή δε μπορείτε να μελετήσετε πάρτε λίγο χρόνο.
  • Διαλλείματα κατά τη μελέτη χωρίς ενοχές!
  • Θέτουμε εύλογους στόχους αλλά και εναλλακτικές, και στους στόχους αλλά και στα μέσα επίτευξης τους.
  • Να μη ξεχνάτε ΓΙΑΤΙ θέλετε να τα πάτε καλά στις εξετάσεις, η προσήλωση στο στόχο βοηθά και στην επίδοση και στο στρες να μένει ελεγχόμενο

-  Ενώ κατά τηδιάρκεια των εξετάσεων; 

Kατά τη διάρκεια των εξετάσεων:

  • Παίρνω το χρόνο μου και κάνω μια γενική θεώρηση των θεμάτων πριν ξεκινήσω
  • Ξεκινώ από τα πιο εύκολα θέματα
  • Ξοδεύω όλο το χρόνο που μου παρέχεται
  • Αν νιώσω το άγχος να με κατακλύζει, παίρνω μερικές βαθιές ,ή/και σφίγγωδυνατά μπορείτε τα χέρια σε γροθιά και μετά τα αφήνω  να χαλαρώσουν -τουλάχιστον 3 φορές-

Όπως και να έχει πάντως καλό είναι να κατανοήσουμε, πως κανενός είδους τεστ δε μπορεί να καθορίσει τη ζωή ενός υγιούς ανθρώπου, γιατί όσο είναι υγιής, είναι ικανός να ξανακάνει προσπάθειες, να αναθεωρεί στόχους, και να προσαρμόζεται σε νέες πραγματικότητες.

Τέλος, όποιο και να είναι το αποτέλεσμα, ας έχουμε κατά νου ότι η ζωή ξέρει πάντα καλύτερα, εμπιστευτείτε την, μπορεί πίσω από μια φαινομενικά κακή επίδοση να κρύβονται και να έπονται άλλα όνειρα για μας καλύτερα, μεγαλύτερα.

Ταρτανή Εβελίνα - Ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια