Σήμερα είναι: Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019
greek english turkish
BABY SHOP TIMI MIKRO AL FARO

Κάτι τρέχει στην Ελλάδα

Εθισμός στην καφεΐνη: τι συμβαίνει πραγματικά;

Εθισμός στην καφεΐνη: τι συμβαίνει πραγματικά;

02-09-2019

Σηκώνεστε και το πρώτο πράγμα που κάνετε είναι να πιείτε έναν καφέ. Στη μέση του πρωινού, άλλον ένα. Στο μεσημεριανό, αναψυκτικό με καφεΐνη. Και ίσως και έναν καφέ το απόγευμα; Πιστεύετε ότι είστε εθισμένοι;

Τα ποτά με αυτή την ουσία, όπως ο καφές και το τσάι, είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά και μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο διαβήτη, αλλά υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να μειώσετε την πρόσληψη. Αν έχετε προβλήματα στο στομάχι, αισθάνεστε νευρικός ή αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε καλά, μπορεί να είναι σημάδια ότι θα πρέπει να μειώσετε την καθημερινή σας κατανάλωση σε καφεΐνούχα ποτά.

Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι παρόλο που ανοχή ποικίλλει ανάλογα με το άτομο, αλλά οι περισσότεροι ενήλικες μπορούν να καταναλώνουν με ασφάλεια μέχρι και 400mg καφεΐνης ημερησίως.

  • Η καφεΐνη κόβεται σιγά-σιγά

Η εξάλειψη της καφεΐνες δεν είναι εύκολη ή ρεαλιστική επιλογή για τους περισσότερους ανθρώπους. Οι περισσότεροι άλλωστε αδυνατούν να φανταστούν το πρωινό τους  χωρίς τη συνοδεία καφέ, για να μην αναφερθούμε σε αυτούς που αρνούνται ακόμη και να πουν «καλημέρα» πριν πάρουν την καθημερινή, πρωινή δόση σε καφεΐνη. Οι απότομη μείωση της καφεΐνης μπορεί να επηρεάσει την σωματική ή ψυχολογικής μας υγεία. Οι παρενέργειες είναι διαφορετικές για κάθε άτομο, αλλά συνήθως περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, κόπωση και προβλήματα συγκέντρωσης

Αντί της υιοθέτησης μιας προσέγγισης «ή όλα ή τίποτα»,  οι ειδικοί συνιστούν να μειώνεται η κατανάλωση σταδιακά και σε βάθος χρόνου. Ορίστε ένα στόχο και μειώστε την κατανάλωση κατά περίπου 25% κάθε εβδομάδα. Εάν κανονικά πίνετε 30 καφέδες κάθε επτά ημέρες, δοκιμάστε να πίνετε 20.

Επιπλέον, τα τρόφιμα είναι επίσης σημαντικά. Μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες σχετίζεται με την κακή ποιότητα ύπνου. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που κατανάλωναν περισσότερους υδατάνθρακες, κοιμόντουσαν λιγότερες ώρες κάθε βράδυ, συγκριτικά με αυτά που είχαν μια πιο ισορροπημένη διατροφή. Σύμφωνα τους ειδικούς, η κατανάλωση ενός πλούσιου σε πρωτεΐνες γεύματος συμβάλλει στην αύξηση της ενέργειας, διότι παρέχει έναν υγιή συνδυασμό από όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

  •  Δημιουργήστε καλές συνήθειες

Ο καφές δεν αποτελεί μόνο ένα αφέψημα που πίνουμε για να τονωθούμε, αλλά μια βαθιά (ενίοτε και κοινωνική) συνήθεια. Αν θέλετε να μειώσετε την κατανάλωση, μπορείτε να επιλέξετε δραστηριότητες που σας βοηθάνε να ξεχαστείτε. Για παράδειγμα, μπορείτε να αντικαταστήστε τον καφέ με έναν δεκάλεπτο περίπατο, που θα σας αναζωογονήσει και θα σας χαρίσει ενέργεια. Σύμφωνα με ένα επιστημονικό πείραμα, οι άνθρωποι που ανέβηκαν στις σκάλες για ένα τέταρτο της ώρας απέκτησαν την ίδια ενέργεια με εκείνους που κατανάλωσαν 50 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης. Αν πάλι δεν είστε αθλητικός τύπος, μπορείτε να επιλέξετε πιο ψυχαγωγικές δραστηριότητες και να παίξετε καζίνο: είναι εύκολο, διασκεδαστικό και μπορεί και να κερδίσετε χρήματα. Παίξε Casino παιχνίδα online.

Φυσικά, δεν χρειάζεται ξεχάσετε την καφεΐνη και να τη βγάλετε εντελώς από τη ζωή σας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν παρεμβαίνει στον ύπνο, στη γαστρεντερική σας υγεία ή στο νευρικό σας σύστημα. Παρόλο που είναι η μέγιστη συνιστώμενη δόση, η δόση που βελτιώνει τις επιδόσεις σε σωματική και πνευματική εργασία είναι μεταξύ 75 και 300, ήτοι τρία φλιτζάνια καφέ ημερησίως, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), εάν μπορείτε να καταναλώσετε λιγότερο, ακόμη καλύτερα!

RUN Greece