Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
FAGI

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Κρατικό για τουλάχιστον μια διετία το αεροδρόμιο "Δημόκριτος".

Κρατικό για τουλάχιστον μια διετία το αεροδρόμιο "Δημόκριτος".

20-08-2015

Το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί από όσους γνωρίζουν αυτά τα ζητήματα, δεν κατάφερε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.

Έτσι, θα συνεχίσει να βρίσκεται υπό κρατικό έλεγχο, υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τουλάχιστον για τα επόμενα 2 με 3 χρόνια.

Μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ», ο αερολιμενάρχης του «Δημόκριτου» Στέλιος Ζαντανίδης, σημείωσε πως «δεν αλλάζει τίποτα για το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, το οποίο παραμένει κρατικό», επισημαίνοντας πάντως, πως «μετά από τη διετή λειτουργία των 14 αεροδρομίων υπό το νέο καθεστώς, η εταιρεία μπορεί να επιδείξει ενδιαφέρον επέκτασης των επενδυτικών της σχεδίων και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας.

Εκεί, ίσως επιλεγεί το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, είτε από την ίδια εταιρεία, είτε από κάποια άλλη μέσω διαγωνισμού.

Ωστόσο, το βέβαιο είναι πως για τα επόμενα 2-3 χρόνια, το αεροδρόμιό μας παραμένει υπό την επίβλεψη της ΥΠΑ, δίχως να αλλάζει κάτι στον τρόπο λειτουργίας και στην εξυπηρέτηση που προσφέρει».

Ποια είναι η Fraport-Slentel LtD
Όπως αναφέρει η «Ημερησία», στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.

Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

«Ναυαρχίδα» της εταιρείας Fraport είναι ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Ανόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Μπουργκάς, της Αττάλειας, το «Ίντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του αεροδρομίου στο Σιάν στην Κίνα, το αεροδρόμιο του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.

Βασικός μέτοχος της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ στο μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχουν επίσης:
το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%), ενώ οι λοιποί μέτοχοι κατέχουν ποσοστό 34,91%.

Πηγή: Κική Ηπειρώτου, Γνώμη.