Σήμερα είναι: Τρίτη, 18 Ιουνίου 2019
greek english turkish
BABY SHOP TIMI MIKRO ΙΚΤΕΟ

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Ο δρόμος της απαισιοδοξίας: επιφυλάξεις & ανάμεικτα συναισθήματα για το Αρδάνιο – Μάνδρα

Ο δρόμος της απαισιοδοξίας: επιφυλάξεις & ανάμεικτα συναισθήματα για το Αρδάνιο – Μάνδρα

06-07-2018

Ξεκινά τελικά η υλοποίηση του έργου Αρδάνιο – Μάνδρα επί του καθέτου Άξονα της Εγνατίας Οδού Αρδάνιο – Ορμένιο. Πρόκειται για ένα έργο η κατασκευή του οποίου «χρόνιζε», αφού ταλαιπωρεί τους Δήμους του Έβρου και τις τοπικές κοινωνίες για πολλά χρόνια.

Συγκεκριμένα, το εν λόγω έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ το 2016, με συνολικό προϋπολογισμό 39.716.332, 75 €. Το έργο του Καθέτου Άξονα 80 Εγνατίας Οδού Αρδάνιο - Ορμένιο: Τμήμα Αρδάνιο - Μάνδρα - Φάση Β΄» ξεκίνησε το 2011 με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013, με πρόβλεψη ολοκλήρωσής του την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Το συνολικό έργο του τμήματος Αρδάνιο - Μάνδρα έχει ως σκοπό τη μετατροπή της υφιστάμενης οδού σε κλειστή οδό ταχείας κυκλοφορίας, συνολικού μήκους 38 χλμ. και πλάτους διατομής 12/14 μ.

Περιλαμβάνει τις παρακάμψεις των οικισμών Προβατώνα και Κορνοφωλιάς (συνολικού μήκους7,7 χλμ.), την κατασκευή δέκα κόμβων (Πέπλου, Θυμαριάς, Προβατώνα, Φυλακτού, Λύρας, Δαδιάς, Κορνοφωλιάς, Νότιος Σουφλίου, Βόρειος Σουφλίου, Μάνδρας) με συνολικό μήκος κλάδων9,6 χλμ., την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου και τις αποκαταστάσεις του δικτύου τοπικών οδών (κάθετες οδοί), συνολικού μήκους (παράπλευρου και κάθετου δικτύου)54,6 χλμ.διαφόρων διατομών πλάτους από 4,5μ. έως 6,5μ. Επίσης περιλαμβάνει τις εργασίες αποκατάστασης βλαβών του οδοστρώματος σε τμήματα της αρτηρίας Αρδάνιο - Μάνδρα όπου απαιτείται και κατασκευή νέας ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας σε όλο το μήκος αυτής. 

Οι άμεσα εμπλεκόμενοι αυτοδιοικητικοί υποδέχθηκαν τα νέα με ανακούφιση αφενός, με σοβαρές επιφυλάξεις αφετέρου.

«Για πρώτη φορά στη ζωή μου είμαι αισιόδοξος. Πιστεύω ότι υπάρχει ρεαλιστική προοπτική να υλοποιηθεί στους 18 μήνες το έργο. Το ερωτηματικό είναι με τους κόμβους Σουφλίου. Το θέμα αυτό είναι πολύ βασικό και το έχω θίξει στον Περιφερειάρχη γιατι δεν ξέρω τι θα κάνουν κι αν θα αλλάξουν τη μελέτη. Αυτό δεν γίνεται ούτε σε τρία χρόνια, όχι σε 1,5», επισήμανε στο e-evros ο Δήμαρχος Σουφλίου Βαγγέλης Πουλιλιός. «Υπάρχουν πολλά ανοιχτά ζητήματα, όπως το τμήμα Ψαθάδες – Μάνδρα δεν τελείωσε, η είσοδος του Αμορίου που αυτή τη στιγμή οι κάτοικοι πηγαινοέρχονται από την έξοδο παράνομα, οι αγροτικοί παράδρομοι και άλλα».

Εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου δήλωσε στο e-evros: «Δώσαμε χρήματα, τελειώστε το έργο. Δεν είμαστε αισιόδοξοι, γιατί έχουμε δει πολλά. Το Αρδάνιο – Μάνδρα κωλυσιεργεί εδώ και καιρό. Η υλοποίηση των κόμβων είναι ευθύνη της Εγνατίας, όπως και το τι θα γίνει με τις απαλλοτριώσεις και το αν αποτελούν εμπόδιο και αιτία καθυστέρησης».

«Εμείς περιμένουμε τα αυτονόητα», κατέληξε ο Δημήτρης Πέτροβιτς.

Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για ένα έργο υψίστης σημασίας για τους κατοίκους του Έβρου, που όχι απλά διαμορφώνει την καθημερινότητά τους, αλλά περικλείει σειρά ζητημάτων τα οποία χρήζουν επίλυσης, η οποία ας ελπίσουμε πως θα έρθει με σταθερά βήματα.

Μαρίνα Κριτού