Σήμερα είναι: Τρίτη, 31 Μαρτίου 2020
greek english turkish
KOYKORAVAS AL FARO ΙΚΤΕΟ

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Η τουρκική γλώσσα σε Νηπιαγωγεία της Θράκης – αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί

Η τουρκική γλώσσα σε Νηπιαγωγεία της Θράκης – αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί

21-01-2019

Σε εφαρμογή τίθεται το Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης», τη στιγμή που εκπαιδευτικοί των τοπικών κοινωνιών εκφράζουν τις ανησυχίες τους.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την υλοποίηση πιλοτικής παρέμβασης σε 12 (από 6 πέρυσι) νηπιαγωγεία (14 τμήματα νηπιαγωγείου) στους ν. Ξάνθης και Ροδόπης.

Η πιλοτική αυτή παρέμβαση έχει τον χαρακτήρα έρευνας-δράσης και θα πραγματοποιηθεί με τη σύγχρονη παρουσία στην τάξη νηπιαγωγού και συνεργάτη γλωσσικού διαμεσολαβητή μέλους της μειονότητας πτυχιούχου ΑΕΙ, με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες που στηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, αξιοποιώντας και τη μητρική τους γλώσσα.

Η πιλοτική παρέμβαση για το σχολικό έτος 2018-2019 στις θα πραγματοποιηθεί στις κάτωθι σχολικές μονάδες:

Νομός Ροδόπης:

1. Νηπιαγωγείο Αρριανών (2 τμήματα)

2. Νηπιαγωγείο Πάσσου

3. Νηπιαγωγείο Ασωμάτων

4. Νηπιαγωγείο Λυκείου

5. Νηπιαγωγείο Αμαράντων

6. Νηπιαγωγείο Μεγάλου Πιστού

Νομός Ξάνθης:

1. Νηπιαγωγείο Άλματος

2. Νηπιαγωγείο Πάχνης

3. Νηπιαγωγείο Ηλιόπετρας

4. Νηπιαγωγείο Σελέρου

5. Νηπιαγωγείο Σημάντρων

6. Νηπιαγωγείο Γλαύκης

7. Νηπιαγωγείο Πάχνης

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης εκφράζει τις «σοβαρές ανησυχίες και επιφυλάξεις σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα και είχε στηρίξει με απεργιακές κινητοποιήσεις το αίτημά του για τη μη υλοποίησή του».

Όπως δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί «Η δημιουργία των όποιων  αντιπαραθέσεων που προέκυψαν, ήταν αποτέλεσμα της απουσίας μεθοδολογικού-επιστημονικού διαλόγου και συνεργασίας με την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και αποτέλεσμα πλήθος άλλων σημείων που ήταν ασαφή, μη επαρκώς τεκμηριωμένα και προβληματικά, έχοντας όμως πάντα ως εκπαιδευτικό ζητούμενο τη στήριξη της μαθησιακής διαδικασίας, την ενίσχυση της ελληνομάθειας και τη διευκόλυνση των νηπίων της μειονότητας στην ομαλή ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα»

Με την επιστολή που έστειλαν στον Υπουργό Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί ξεκαθαρίζουν «το πρόγραμμα δεν είναι υποχρεωτικό και μπορεί ο καθένας να δηλώσει την αποχώρηση του από το πρόγραμμα, θεωρεί ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα η επιλογή συμμετοχής ή αποχώρησης του κάθε συναδέλφου».