Κάτι τρέχει στον Έβρο
Σοβαρές ελλείψεις στο Ειδικό Πειραματικό Νηπιαγωγείο & στο Ειδικό Σχολείο του Δήμου Αλεξανδρούπολης
Ερώτηση κατέθεσε στην Ελληνική Βουλή ο Βουλευτής Έβρου της Ελληνικής Λύσης Πάρης Παπαδάκης προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Σοβαρές ελλείψεις στο Ειδικό Πειραματικό Νηπιαγωγείο και στο Ειδικό Σχολείο του Δήμου Αλεξανδρούπολης του Ν. Έβρου».
Ακολουθεί αναλυτικά το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Το Ειδικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης λειτουργούν ως σχολικές Μονάδες εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία, τόσο της Αλεξανδρούπολης, όσο και της ευρύτερης περιοχής, ηλικίας 4 έως 15 ετών.
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, φοιτούν στο εν λόγω σχολείο 40 μαθητές, με διάφορες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές αυτοί παρουσιάζουν διαταραχές αυτιστικού φάσματος, νοητική υστέρηση, διάφορα σύνδρομα, κινητικές δυσκολίες, πολλαπλές αναπηρίες, κώφωση, προβλήματα όρασης κ.α.
Το σχολικό λεωφορείο ιδιοκτησίας του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του εν λόγω σχολείου, καθημερινά, μεταφέρει μαθητές από την πόλη της Αλεξανδρούπολης, αλλά και από τα χωριά πέριξ της πόλεως, που απέχουν έως και 70 χιλιόμετρα.
Εξ' αιτίας του γεγονότος ότι το ανωτέρω σχολείο βρίσκεται εκτός πόλης και συγκεκριμένα, στον οικισμό Παλαγία – Αλεξανδρούπολης, η μετακίνηση των μαθητών με λεωφορείο είναι επιβεβλημένη για την υλοποίηση προγραμμάτων κοινωνικοποίησης, συνεκπαίδευσης, θεραπευτικής κολύμβησης κ.α.
Ωστόσο, το υπάρχον λεωφορείο είναι μοντέλο με παλαιότητα τουλάχιστον από το 2002(1η άδεια στην Ελλάδα) και εξ' αιτίας της παλαιότητάς του, παρουσιάζει τακτικά σοβαρές μηχανικές βλάβες, με αποτέλεσμα να τίθεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα εκτός λειτουργίας. Ως εκ τούτου, οι ως άνω μαθητές δεν μπορούν να μεταβούν στο σχολείο τους αλλά και στις απαραίτητες για την ψυχοσωματική τους υγεία δραστηριότητες ,ενώ, τίθεται σοβαρό θέμα και για την ασφαλή μετακίνησή τους, λόγω των παραπάνω προβλημάτων του σχολικού λεωφορείου.
Επιπρόσθετα, στο συγκεκριμένο Ειδικό Σχολείο, εν έτει 2023, δεν υπάρχουν τουαλέτες για ΑΜΕΑ, ενώ, υπάρχει και μεγάλη έλλειψη σε κινητό εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, υπάρχει ένας μόνον κοινόχρηστος ορθοστάτης, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετεί για λίγο ακόμα (λόγω μεγέθους) ένα παιδί, ενώ, στο σύνολο, τα παιδιά – μαθητές που χρειάζονται ορθοστάτη – περιπατητή είναι πέντε. Με πρωτοβουλία, δε, των γονέων τους, αφήνονται στο σχολείο οι ιδιόκτητοι ορθοστάτες –περιπατητές κάθε ΑμεΑ παιδιού, με αποτέλεσμα, μετά το σχολικό ωράριο, λόγω του μεγέθους των ορθοστατών, οι τελευταίοι να μην μπορούν να μεταφερθούν στο σπίτι κάθε παιδιού-μαθητή. Η Διεύθυνση του ως άνω σχολείου, από το 2021, έχει υποβάλλει αιτήματα στον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων για ορθοστάτες, περιπατητήρα εμπρόσθιας και οπίσθιας κίνησης, βιβλιοθήκες, θρανία, παγκάκια, παιχνίδια συσχετισμού και εξέλιξης κ.α., αλλά μέχρι σήμερα, δεν ικανοποιήθηκε κανένα από τα προηγούμενα αιτήματα.
Ερωτάται ο κ.Υπουργός:
Προτίθεσθε να ικανοποιήσετε τα εύλογα ανωτέρω αιτήματα του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Ειδικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης και να καλύψετε τις σοβαρές ελλείψεις του, όσον αφορά στον κινητό εξοπλισμό και στο ζήτημα της σχολικής μεταφοράς;
Ο ερωτών βουλευτής Παπαδάκης Παράσχος