Σήμερα είναι: Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2020
greek english turkish

Say "cheese"


Say "cheese"

e - fans


e - fans

Γλυκοί πειρασμοί


 Γλυκοί πειρασμοί

Τα χωριά του Έβρου


Τα χωριά του Έβρου

Τι παίζει η ΤV τώρα


Τι παίζει η ΤV τώρα

Οδηγός επιχειρήσεων


Οδηγός επιχειρήσεων
DANSE PASSION SOHO AL FARO

Ό,τι "παίζει"!

Κύκλος δημόσιων ομιλιών με κύριο άξονα τον άνθρωπο και την εκπαίδευση στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης

Κύκλος δημόσιων ομιλιών με κύριο άξονα τον άνθρωπο και την εκπαίδευση στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης

25-10-2017

Τα Τμήματα Ελληνικής Φιλολογίας αφενός και Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία αφετέρου, του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης ξεκινούν μια προσπάθεια ενημέρωσης και επιμόρφωσης του κοινού της πόλης της Αλεξανδρούπολης και εγκαινιάζουν τον α΄ κύκλο ομιλιών με κύριο άξονα τον άνθρωπο και την εκπαίδευση.

Ειδικοί επιστήμονες θα προβάλουν διαφορετικές πτυχές των παρακάτω θεματικών:

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου, 20:00: Δρ. Αικατερίνη Χατζάκη, Αν. Καθηγήτρια, Τμήμα Ιατρικής Δ.Π.Θ.
Στρες: δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Ποια θα διαλέξεις;
Στρες: στο άκουσμα μόνο της λέξης αγχωνόμαστε. Πως θα καταφέρω να ανταποκριθώ; Ποιες θα ναι οι επιπτώσεις στην υγεία μου, στην ευτυχία μου; Τα τελευταία χρόνια βομβαρδιζόμαστε με πληροφορίες που τεκμηριώνουν τις βλάβες που μπορεί να μας προκαλέσει στο μυαλό, στο σώμα και την ψυχή μας. Είναι όμως πράγματι έτσι, ή μάλλον δε μπορεί να γίνει αλλιώς; Οι νευροεπιστήμονες γνωρίζουν ότι το στρες και ότι το συνοδεύει – μία ταυτόχρονη ενεργοποίηση του νευρικού, ορμονικού και ανοσολογικού μας συστήματος- είναι μια φυσιολογική και άρα χρήσιμη διαδικασία∙ μας βοηθά να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις της καθημερινότητας καθώς και σε ισχυρές αρνητικές (και θετικές;) εμπειρίες.

Έτσι επανερχόμαστε από την αλλόσταση που μας έφερε το στρεσογόνο ερέθισμα στην ισορροπία. Πώς και γιατί λοιπόν αυτό γίνεται ΤΟΞΙΚΟ; Και τι μπορεί να κάνει ο καθένας μας αλλά και μαζί ώστε να σταματήσει η συσσώρευση του αλλοστατικού φορτίου στη ζωή μας και να μετατραπούν οι μηχανισμοί του στρες σε εργαλεία για δημιουργία και ενδυνάμωση;

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου, 20:00: Ίκαρος Μαντούβαλος, Επίκουρος καθηγητής Νεότερης Ελληνικής Κοινωνικής Ιστορίας, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία, Δ.Π.Θ.
Από την ακαδημαϊκή ιστορία στη δημόσια ιστορία.

Η εξοικείωση του κοινού με τα ιστορικά πεδία που επεξεργάζεται ο ιστορικός, αν και συνιστά μια δύσκολη και πολύπλοκη διεργασία, εν τούτοις μπορεί να καταστεί εφικτή χωρίς υπεραπλουστεύσεις, άκριτες και αντιεπιστημονικές εκλαϊκεύσεις, και ανιστορικές αναγωγές.

Η φύση της ιστορικής επιστήμης, ο ιστοριογραφικός «περίπλους», η διεπιστημονική προσέγγιση του παρελθόντος, η έννοια της αντικειμενικής και υποκειμενικής νοηματοδότησης των ιστορικών γεγονότων οι εθνικές και υπερεθνικές θεωρήσεις της ιστορίας, η σχέση μεταξύ ιστορίας και κοινωνικής θεωρίας, η μετάβαση από το μακρο- στο μικροεπίπεδο της ιστορικής ανάλυσης, αποτελούν μερικά από τα θέματα που θα χαρτογραφηθούν στο πλαίσιο της διερεύνησης της επίδρασης των ποικίλων προσεγγίσεων στην πρόσληψη και κατανόηση του παρελθόντος.

Παράλληλα, το χάσμα που δημιουργείται στην Ελλάδα ανάμεσα στην ιστορία των ιστορικών και τη δημόσια ιστορία, όπως αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα στον δημόσιο διάλογο – στο πεδίο των κοινωνικών, πολιτικών και ιδεολογικών αντεγκλήσεων, με αφορμή, για παράδειγμα, τη διαμάχη για το σχολικό εγχειρίδιο της ΣΤ΄ Δημοτικού, το ιστορικό ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ για την επανάσταση του '21 και τη δίκη του Γερμανού ιστορικού Heinz Richter – αντανακλά εκφάνσεις πολιτικών χρήσεων της ιστορίας και εργαλειακής αντιμετώπισής της.

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου, 20:00, Σοφία Ιακωβίδου: Επίκουρη Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία, Δ.Π.Θ.

Η επιθυμία να είσαι άλλος: λογοτεχνία και πρότυπα
Την εποχή της κυριαρχίας του οπτικού πολιτισμού (ίντερνετ, τηλεόραση, παντός τύπου οθόνη) και των προτύπων που αυτός προωθεί (πώς να είμαστε, τι να φοράμε, τι να τρώμε κ.α.) μοιάζει απίθανο ότι κάποτε οθόνη των επιθυμιών μας μπορούσε να είναι ένα κείμενο, και μάλιστα λογοτεχνικό. Ακόμη ίσως πιο απίθανο φαίνεται όμως το ότι μια λογοτεχνική μορφή, αν και του 19ου αιώνα, περιελάμβανε τη σημερινή συνθήκη, ήταν μάλιστα η επιτομή της. Ωστόσο: καταναλωτικός πυρετός, δυσφορία με το επαρχιακό, το ίδιο, το τετριμμένο - ή με την ίδια τη συζυγική ζωή - διαρκές ανικανοποίητο, επιθυμία για φυγή, ταξίδι, κυριολεκτικό ή μεταφορικό, ανάγκη για καλύτερους έρωτες, ωραιότερα λόγια και φορέματα, όλα όσα ενσωμάτωνε η ηρωίδα του Φλωμπέρ Μαντάμ Μποβαρύ εξακολουθούν να αποτελούν όσα μας (προσδ)ιορίζουν με παραλλαγμένη ή και την ίδια ακριβώς μορφή και σήμερα. Πώς καταφέρνει η λογοτεχνία να μας κάνει να διαβάζουμε τον εαυτό μας; Σε οποιαδήποτε μάλιστα εποχή; Εμείς διαβάζουμε τα βιβλία ή εκείνα μας έχουν ήδη διαβασμένους; Και κυρίως: πώς, παρόλα αυτά, καταφέρνουμε να μην (θέλουμε να τη) διαβάζουμε;

Tετάρτη 17 Ιανουαρίου, 20:00: Γεώργιος Μαυρομάτης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία, Δ.Π.Θ.

Περί τον Πολιτισμό
Τι μπορεί να θεωρηθεί πολιτισμός; τι σχέση υπάρχει μεταξύ πολιτισμού και κουλτούρας; από πού και πως ξεκίνησε η συζήτηση για τον πολιτισμό, και πότε έφτασε στον τόπο μας; υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι πολιτισμοί; σχετίζεται ο πολιτισμός με τον εθνικισμό, το ρατσισμό και την ιδεολογία; Αυτά τα ερωτήματα, καθώς και ζητήματα που θα θέσουν οι συμμετέχοντες, θα συζητηθούν στη συνάντηση/ συζήτηση με θέμα τον πολιτισμό, με εισηγητή-συντονιστή της συζήτησης τον Γιώργο Μαυρομμάτη, επίκουρο καθηγητή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του ΤΕΕΠΗ – ΔΠΘ. Γραφείο Τύπου Δήμου Αλεξανδρούπολης

Who is Who


Who is Σύρμω;

Who is Σύρμω;

Ελάτε να γνωρίσουμε την Σύρμω Δελούδη από την Αλεξανδρούπολη! Μια γυναίκα με ξεχωριστή επαγγελματική δραστηριότητα. Είναι οδηγός ταξί! Η Σύρμω
περισσότερα...

Ό,τι "παίζει"!


 Ό,τι "παίζει"!

χαρτης επιχειρησεων


Χάρτης Επιχειρήσεων