Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
King Cleanings
Say "cheese"
e - fans
Γλυκοί πειρασμοί
Τα χωριά του Έβρου
Τι παίζει η ΤV τώρα
Οδηγός επιχειρήσεων

e - books

Το νέο βιβλίο της Ανδριάνας Δελέγκου (συγγραφέας του βιβλίου, κοινωνικής λειτουργού και εμψυχώτριας ομάδων) «Ο Βρασίδας ο ατσίδας στο διαδίκτυο» .
Το νέο βιβλίο της Ανδριάνας Δελέγκου (συγγραφέας του βιβλίου, κοινωνικής λειτουργού και εμψυχώτριας ομάδων) «Ο Βρασίδας ο ατσίδας στο διαδίκτυο» .

Ο Βρασίδας συστήνει τρόπους ανάπτυξης του λόγου σε γονείς

22-09-2018

Η παιδική λογοτεχνία από τη βάση της είναι ευεργετική για πολλούς τομείς ανάπτυξης ενός παιδιού, τόσο συναισθηματικά και νοητικά όσο και γλωσσικά.

Ο Βρασίδας ο Ατσίδας στο διαδίκτυο αποτελεί καλό παράδειγμα παιδικού βιβλίου με το οποίο μπορούν γονείς (και όχι μόνο) να ευαισθητοποιήσουν το παιδί τους γύρω από τους κινδύνους του Διαδικτύου, να «αγκαλιάσουν» το παιδί τους συναισθηματικά και στη συνέχεια να προωθήσουν με φυσικό τρόπο τον λόγο του παιδιού τους.

Ήδη, η μαμά του Βρασίδα προτείνει να διαβάσουν μαζί, αγκαλιά και με το αρκουδάκι του, ένα παραμύθι. Ένα παιδί κατακτά καλύτερα τον λόγο όταν οι γονείς του τον μεταφέρουν με εικόνες και όμορφα συναισθήματα. Έτσι το παιδί καταλαβαίνει ότι ο γονιός του έχει χρόνο για αυτό και άρα νιώθει σημαντικό. Τότε λοιπόν οι γονείς ενεργοποιούν τους έμφυτους μηχανισμούς εξέλιξης του λόγου.

Η ανάπτυξη του λόγου χρειάζεται χρόνο και πολλά γλωσσικά ερεθίσματα. Μέχρι την ηλικία των 6 περίπου ετών, μαθαίνει ένα παιδί να εκφέρει όλους τους ήχους, δηλαδή τα φωνήματα της γλώσσας μας. Χωρίς την πίεση επανάληψης λέξεων, μπορούν οι γονείς να τονίζουν λέξεις του παραμυθιού , να φωνάζουν λίγο παραπάνω και να επιμηκύνουν τα φωνήματα στα οποία δυσκολεύεται το παιδί τους: ο Ρρρρρούλης, ο πονηρρρρούλης, εάν δυσκολεύεται το παιδί στο /ρ/, Φφφφφούλα, η ομορφφφφούλα για το /φ/, «...ακούστηκε ένας δυνατός θθθθόρυβος για το /θ/.

Παράλληλα, όσο μεγαλώνει το παιδί αυξάνονται οι λέξεις και οι συλλαβές των λέξεων. Ένας καλός τρόπος είναι να διαβάζετε λίγο πιο αργά στις μεγάλες λέξεις, έτσι ώστε το παιδί να έχει χρόνο να τις επεξεργαστεί «...δεν έπαθε ούτε γρα-τσου-νιά», «έλαβε στον υ-πο-λο-γι-στή ένα μήνυμα», «στο δια-δί-κτυ-ο δεν δίνουμε σε αγνώστους τα προσωπικά μας στοιχεία». Επίσης, εξηγήστε, χωρίς πολλά λόγια, άγνωστες λέξεις όπως τι εννοούμε προσωπικά στοιχεία, τι είναι τα αγαλματάκια.

Ακόμα πιο σημαντική μπορεί να είναι η συμβολή του Βρασίδα στην ανάπτυξη των ικανοτήτων της αφήγησης. Η ικανότητα του παιδιού να κατασκευάζει προτάσεις, να τις συνδέει και αργότερα να αφηγείται δείχνει την οργάνωση της σκέψης και της γλώσσας. Για αυτό μπορείτε να κουβεντιάσετε με το παιδί τι σας έκανε εντύπωση από τα πρόσωπα του παραμυθιού, ο Βρασίδας ή ο αδερφός του (ο Μπάμπης ο μπαλίτσας), πως ξεκίνησε η ιστορία, εάν θα αλλάζατε κάτι στο τέλος του παραμυθιού, γιατί χρειάζεται να προσέχουμε στο διαδίκτυο, ποιο ήταν το πάθημα του Βρασίδα.

Τέλος, μπορείτε να φωτοτυπήσετε αρχικά τρεις χαρακτηριστικές εικόνες του παιδικού βιβλίου για να τις ζωγραφίσει το παιδί σας. Ανακατέψετε τις και ζητήστε από το παιδί σας να τις τοποθετήσει στη σωστή σειρά και αυξήστε τον αριθμό των εικόνων μέχρι πέντε. Δείτε το σαν ψυχαγωγία και όχι σαν μάθημα!

Λαμπριάνα Τσιακπίνη, Λογοπεδικός-Λογοθεραπεύτρια Μ.Α.

Πηγή: παιδικό βιβλίο της Ανδριάνας Δελέγκου «Ο Βρασίδας ο Ατσίδας στο Διαδίκτυο» (εκδ. Μιχάλη Σιδέρη)

Who is Who
Ό,τι "παίζει"!
χαρτης επιχειρησεων